donderdag 18 oktober 2012

Nog even wennen dat fietsen....

Vandaag gingen mijn bezuinig-inspanningen wat minder goed. Gisteren kwam mijn nieuwe fietstas binnen (52 liter!) en ik was helemaal blij met de nieuwe mogelijkheden die dit zou bieden. Helaas was het weer vanochtend wat regenachtig, maar tussen de buien door ging ik toch met de fiets naar de duitse supemarkt die op zich heel dichtbij zit. Wat ik me alleen niet realiseerde was (omdat ik nog nooit eerder naar deze winkel gefietst was)  dat je er eigenlijk niet op een normale en korte manier kon komen. Het bleek dat de enige manier om er te komen was over het perron van het station te fietsen (nadat ik eerst nog op een trein moest wachten) en daarna had ik ook geen geluk, want echt alle ! fietsenstandaards waren bezet. Nou ja, dus maar op de standaard gezet, mij krijgen ze niet gek.

Aangekomen bij de kassa, waar een enorme rij stond (waarschijnlijk allemaal op de fiets :) schrok ik even. Ik kon mijn betaalpas niet vinden, ik had hem toch in een zak gestopt...nou ja, uiteindelijk gevonden en met een beperkte maar scherp ingeschatte hoeveelheid, precies afgestemd op mijn nieuwe vervoersmiddel, ging ik met mijn kar naar de fiets. Helaas was het nu gestopt met zachtjes regenen, het ging steeds harder te keer. Dus een beetje haastig wilde ik mijn tas inladen, maar ja, onervaren fiets-boodschapper als ik ben, kan die fiets dat natuurlijk niet houden, aan een kant inladen. Dus daar lag hij, samen met de boodschappen. Maar ja, nog steeds geen stallingsplekje vrij...dus de kar verder maar even laten staan en de fiets tegen een vrij stukje, een muurtje gezet. Gelukkig, hij bleef staan. Toen ik omkeek naar mijn kar, zag ik dat hij vanzelf weggereden was (door een aflopende stoeprand) en reed de straat op richting een geparkeerde auto. Nog net op tijd kon ik hem tegenhouden. Poeh, dat ook weer gehad.

Toen naar huis, weer via het perron van het naastgelegen station door de inmiddels echt plenzende regen. Ik ben nog aan het aftasten waar mijn 'confortabele minimum' precies ligt (leuk woord, geleend uit 'Je geld of je leven'). Dit voelde toch als wat minder confortabel....ik word er vast wel een keer handiger in :)

3 opmerkingen:

  1. niet alleen wordt je steeds handiger (ik pak alles in plastic tassen in bij de kassa, precies zo dat het in 1 zwaai in m'n fietstassen past), het regent niet zo vaak en zeker niet zo hard.
    En ik ben ca. 9 kg afgevallen sinds ik steeds meer op de fiets doe, zonder fitness kosten......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat klinkt goed. Dank je voor de tip met de tassen ga ik zeker proberen! En dat afvallen is ook mooi meegenomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit je fiets in de stalling zetten en dan de tassen gaan beladen!! Door het gewicht gaat je fiets naar één kant hellen en dan krijg je een bochel in je wiel. Ik mijd altijd de stalling hierom. Zet mijn fiets tegen de muur of op een standaard. Heb een extra stevige gekocht bij de fietsenmaker.

    BeantwoordenVerwijderen