maandag 15 oktober 2012

Stomen...

Mijn schoonzus vertelde me, afgelopen weekend, dat ze zo enthousiast over haar nieuwe aanwinst was, namelijk haar elektrische stoomkoker. Hierdoor ben ik eens gaan speuren op internet naar een goedkopere manier van stoomkoken, waardoor ik misschien ook meteen efficiƫnter met mijn elektrische kookplaat (die erg duur in gebruik bleek te zijn) kon omgaan. En ja hoor, ik vond dit bij Ikea (6,95) :

Ik moet zeggen dat na vandaag ook erg enthousiast ben geworden over deze manier van koken :) ! Ik heb vandaag een heel flatgebouw gemaakt en tot mijn eigen grote verbazing werkte het perfect :) In de onderste pan heb ik eerst de braadworsten en hamburgers bruin gebakken. Daarna heb ik in de onderste pan de braadworsten gesmoord/gesudderd met boter/bouillon. Omdat ik in de onderste pan nog ruimte over had heb ik daar een stoommandje ingezet met de hamburgers. Op de eerste etage heb ik de aardappels gestald en in het penthouse de bloemkool. In een apart pannetje op mijn, tot voor kort plantenbakje, maar momenteel petroleumstelletje, heb ik een lekker kaassausje gemaakt. De aardappels en bloemkool waren echt lekkerder (en gezonder) dan normaal, de jus was heerlijk en zelfs de hamburgers waren heerlijk (en minder vet). En dat alles met slechts 1 pitje.

Mijn kinderen lachen zich rot over wat ik nu weer verzonnen heb, ze hebben al een hooikist (die bleken we al te hebben, dat is mijn dochters kubus krukje), een petroleumstelletje (in werking) en nu een pannen-flatgebouw, wat bij ons net aan onder de afzuigkap past gezien....

2 opmerkingen:

  1. Mijn man en ik halen onze pannen ook bij de Ikea, maar die stoomkoker is mij nog niet eerder opgevallen. Daar ga ik de volgende keer eens opletten, want zo te lezen is zo'n pan verdomd handig. Bedankt voor het delen. :)
    Wij bereiden ons vlees zoals slavinken en braadworsten in de oven. Eerst aanbraden in de pan en dan voor ongeveer 180 graden voor 5 a 6 minuutjes de hete luchtoven in.

    Op het blog Eenvoudig Leven staan ook heel veel tips, alleen kun als bezoeker niet meer reageren op de berichten. http://eenvoudigleven.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen hoe jullie gaan beginnen met consuminderen. Het is mooi om te zien dat je man er ook veel moeite voor doet.

    BeantwoordenVerwijderen